سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فولاد نیتریدینگ به چه معناست؟

نظر

 

فولاد نیتریدینگ به چه معناست؟

فولاد نیتریدینگ فولادی است که توسط یک فرآیند سخت‌کاری سطحی بسیار تخصصی به نام نیتریدینگ پردازش می‌شود، که یک فرآیند عملیات حرارتی است که نیتروژن را به سطح فلز پخش می‌کند تا سطحی سخت‌شده ایجاد کند.

سخت شدن کیس یک فرآیند ساده برای سخت کردن سطح یک جسم فلزی است. در این فرآیند اگرچه سطح جسم فلزی سخت می شود، اما هسته جسم فلزی نرم باقی می ماند. این فرآیند عمدتاً برای فولاد استفاده می شود، اما برای تیتانیوم، آلومینیوم و مولیبدن نیز استفاده می شود. سخت شدن کیس (سمانتاسیون) به سختی سطحی نیز معروف است.

 
 

مشاهده تمامی فولادهای نیتراته موجود

شرکت فولاد مرکزی دلاکان بهترین قیمت خرید فولاد نیتراته را به شما عزیزان پیشنهاد می دهد. برای خرید فولاد نیترینگ و یا میلگرد نیتراته روی لینک زیر ضربه بزنید.

توضیح فولاد نیتریدینگ توسط کارشناسان فولاد مرکزی دلاکان

فولاد نیتروژن زمانی تولید می شود که فولاد تحت فرآیند نیتریدینگ قرار گیرد. در فرآیند نیتروژن، نیتروژن در فولاد پایه پخش می شود تا سطح را سخت تر کند. این انتشار در دمای نسبتاً پایین نزدیک به 524 درجه سانتیگراد (975 درجه فارنهایت) انجام می شود. در این دما، هنگامی که نیتروژن در فولاد پایه پخش می شود، سخت شدن بدون خاموش شدن اتفاق می افتد.

خواص هسته جسم فولادی که از طریق فرآیند نیتریدینگ در معرض سخت شدن کیس قرار می گیرد تا زمانی که دمای تلطیف نهایی محصول بالاتر از دمای فرآیند نیتریدینگ نگه داشته نشود، تحت تأثیر قرار نمی گیرد. سطوح نیترید بسیار مقاوم در برابر سایش هستند و خاصیت ضد گالری دارند. از طریق فرآیند نیتریدینگ، عمر خستگی جسم بیشتر بهبود می یابد. این فرآیند همچنین به بهبود مقاومت در برابر خوردگی جسم کمک می کند.

 

نیترینگ استنلس استیل

طیف گسترده ای از فولاد را می توان نیترید کرد، با این حال، سه فولاد نیترید کننده رایج ترین آنها عبارتند از:
AISI 4140
AISI 4340
نیترالوی